فقط فیزیک

این وبلاگ مختص فیزیک است

فقط فیزیک

این وبلاگ مختص فیزیک است

بایگانی

2 تا آیا میدانید جالب

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۰۰ ب.ظ

آیا میدانید؟

1- فرق موز با هیدروژن

خورشید بسیار پرحرارت است زیرا وزن چند میلیارد میلیارد میلیارد تنی آن گرانش عظیمی به وجود می آورد و در نتیجه هسته ستاره را تحت فشاری غیرقابل تصور می گذارد حال در نتیجه فشار بالا، حرارت فوق العاده تولید می شود.اما در صورتی که به جای گاز هیدروژن از میلیاردها میلیارد میلیارد تن موز استفاده می شد نیز همان میزان فشار و در نتیجه همان مقدار حرارت در خورشید به وجود می آمد. اما نکته این جاست که در خورشیدی با گاز هیروژن با افزایش حرارت، اتم ها شکسته شده و انرژی اتمی را به وجود می آورند این گونه است که تفاوت میان حضور هیدروژن و موز در ساختار خورشید آشکار می شود.

2- نسل بشر را می توان در کمتر از یک حبه قند جا داد!

در اتم ها، 9999999999999/99 درصد فضا، خالی است و به همین دلیل در صورتی که تمامی اتم ها را به گونه یی به هم بفشاریم که فضای خالی میان آنها از بین برود، یک قاشق چایخوری یا حجمی برابر یک حبه قند از این ماده حدود پنج میلیارد تن وزن خواهد داشت! وزنی 10 برابر مجموع وزن تمامی انسان هایی که در حال حاضر در جهان حضور دارند. این در واقع همان پدیده یی است که در ستاره های نوترونی رخ می دهد و وزن آنها را تا حد غیرقابل باوری افزایش می دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۲
علی بهرامی نجات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی